Scoren met SEO in 2021

Sanne

Sanne

Over zoekmachine optimalisatie (SEO) is veel informatie te vinden op het internet. Helaas is er niet één manier die ervoor zorgt dat jij bovenaan in Google komt. Om je een handje te helpen vertellen we je waar je in 2021 op moet letten om op een laagdrempelige manier toch hoger in Google kunt komen. Dus wil jij in 2021 beter vindbaar worden? Lees dan snel verder.

Zoekwoorden

Ook in 2021 blijft de inzet van de juiste zoekwoorden belangrijk voor je positie in Google. Vraag jezelf dus af op welke woorden je gevonden kunt worden. Ben je bijvoorbeeld een basisschool in Hoogeveen? Dan weet je zeker dat je het woord ‘basisschool’ en ‘Hoogeveen’ meerdere keren terug moet laten komen op je website. Maak met meerdere personen een lijstje van relevante zoekwoorden en vul deze zoekwoorden in op deze website. Zo krijg binnen no-time een hele lijst relevante zoekwoorden die jou verder kunnen helpen. 

 

Laadsnelheid van je website

De laadsnelheid van je website, dit is een punt die altijd terug zal blijven komen. Er is namelijk niemand die na het klikken op een link 10 seconden gaat wachten tot de eerste content geladen wordt. Gelukkig kun je met een aantal simpele aanpassingen al grote resultaten boeken: comprimeer de afbeeldingen op je website, maak gebruik van lazy loading en zorg voor een snelle server.

 

Zero-click search
Google probeert de gebruikerservaring binnen zoekmachines te verbeteren door gebruik te maken van Featured Snippets. Dit is een uitgelicht zoekresultaat dat een beknopt antwoord geeft op de zoekvraag, zonder dat men nog een achterliggende website hoeft te bezoeken. Toch zijn er wel een aantal voordelen, heb jij een Featured Snippet weten te veroveren? Mooi! Dan deel je dus relevante informatie, ben je vaker zichtbaar en gaan gebruikers niet meer naar de websites van jouw concurrenten.

E-A-T 

Nee, geen kerststol of rollade. EAT staat voor Expertise, Authority & Trustworthiness. Dit zijn de drie belangrijkste pijlers waarmee Google de kwaliteit van een pagina beoordeeld. Maar hoe zorg jij er nou voor dat jouw website EAT-proof wordt?

 

Expertise

Spreek bezoekers aan vanuit jouw expertise. Ze zijn immers op jouw website omdat ze meer informatie willen verschaffen over een product of dienst. Zorg er dus voor dat de content betrouwbaar en relevant is voor de lezers.

 

Authoritativeness

Zorg voor relevante backlinks. Dit zijn links van externe websites die naar jouw eigen website verwijzen en daarmee autoriteit toekennen aan jouw website. Google meet deze autoriteit door het aantal backlinks te tellen. Wil je deze snel fixen? Zorg voor goede content, dan is de kans groter dat anderen naar jouw website verwijzen.

 

Trustworthiness

Laat bezoekers zien dat ze jou kunnen vertrouwen. Dit kun je op verschillende manieren doen maar een van de makkelijkste manieren is door positieve reviews te verzamelen (ja echt, ze werken nog). Daarnaast is het belangrijk dat je je website voorziet van een SSL certificaat deze is te herkennen aan het slotje naast de adresbalk. Tegenwoordig is dit vaak inbegrepen bij de hosting.

Hulp nodig?

Klinkt dit voor jou nog steeds als abracadabra en wil je graag hulp bij het schrijven van knallende SEO teksten? Neem dan contact met ons op.

Meer te ontdekken

Scoren met SEO in 2021

Over zoekmachine optimalisatie (SEO) is veel informatie te vinden op het internet. Helaas is er niet één manier die ervoor zorgt dat

Reverse Image Search

Wist je dat je Google kunt gebruiken om de herkomst van een afbeelding te herleiden? Een ‘Reverse Image Search’ noemt Google dat.