Online marketing, juist nu!

Sanne

Sanne

Langzaamaan krijgt onze anderhalvemetersamenleving vorm. Bedrijven bereiden zich voor op een eventuele heropening van de kantoren of maken juist plannen om het thuiswerken door te zetten in de toekomst. Hoe dan ook, mensen hebben genoeg aan hun hoofd zou je denken. We krijgen vaak de vraag of online marketing in deze tijd nog wel realistisch is. In deze blog vertellen wij jou waarom je juist nu tijd moet maken voor een online marketingstrategie.

De tijden veranderen

Onze werkdagen gaan er in de toekomst anders uitzien. Of dat nou komt doordat we allemaal nog langer thuis werken, of allemaal op anderhalve meter afstand zitten. Waar je ‘vroeger’ je klanten een hand gaf, zwaai je nu braaf op anderhalve meter afstand. Sommige bedrijven richten zelfs looproutes in waardoor je al helemaal op afstand kunt blijven. Geen gezellig babbeltje bij het koffiezetapparaat dus. Een brainstorm? Nogal moeilijk met het hele team in één ruimte. Hoe dan ook, tijden veranderen en dat betekent dat je moet gaan nadenken over de toekomst. Welke behoeften gaan er verdwijnen? Of nog beter: welke behoeften gaan er ontstaan?

Social media gebruik neemt toe

Misschien heb je jezelf er al wel op betrapt: je social media gebruik neemt toe. Vergelijk je schermtijd maar eens met vorig jaar rond deze tijd. Nu mensen meer tijd op social media spenderen, is de kans juist groter dat je posts gezien worden. Dus het antwoord op de vraag of je je campagnes on hold moet zetten? Juist niet!

Waarschijnlijk ligt de conversie op dit moment wat lager dan normaal, maar stel je eens voor: je concurrenten trekken hun uitingen in en jij gaat door. Mensen blijven op je advertenties klikken en hebben zich dus verdiept in je organisatie. Wanneer de crisis voorbij is, aan wie zullen ze dan het eerste denken? Juist. Het is dus dé tijd om te investeren in communicatie uitingen en social media campagnes. Zit je met je handen in het haar en weet je niet waar je moet beginnen? Wij denken graag met je mee.

Investeer in content

Ben je op een of andere manier toch genoodzaakt om je online campagnes stop te zetten? Kijk dan eens verder dan je social media kanalen. Is je website nog wel up-to-date? Denk eens na over SEO. Is je content wel volledig ingericht op de vindbaarheid van je website? Wist je dat actuele content op je website je zichtbaarheid verbetert? De hoogste tijd dus om een aantal cases van succesvolle opdrachten op je website te plaatsen. Zo laat je zien aan je klanten wat je doet en wat je kunt betekenen.

Hulp nodig?

Wij denken graag met je mee. Of het nou gaat om je website, (social) content of stickers om de wandelroutes binnen je bedrijf te bevorderen: neem vrijblijvend contact op en laat ons met je meedenken. Wij zien je.

Meer te ontdekken

Onze ervaring met een 360-graden camera

Enige tijd geleden hebben wij een 360-graden camera aangeschaft waardoor het nu ook mogelijk is om 360-graden content op hoge kwaliteit te ontwikkelen. Onze fotograaf

Online marketing, juist nu!

Langzaamaan krijgt onze anderhalvemetersamenleving vorm. Bedrijven bereiden zich voor op een eventuele heropening van de kantoren of maken juist plannen om het thuiswerken door te

Waarom wij dol zijn op Cinemagraphs

Een Cinemagraph is foto waarin een klein deel van het beeld bestaat uit bewegend beeld. De beweging vormt daarbij een naadloze loop, zonder zichtbaar begin

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart