Hashtags, zijn ze nog relevant?

Sanne

Sanne

Ligt het aan ons of verdwijnen de hashtags van de social media kanalen? Steeds minder vaak zie je bedrijven gebruik maken van dit soort “tags”. De hoogste tijd om het gebruik van hashtags eens onder de loep te nemen, want is het gebruik nog wel relevant? #letsgo

#watzijnhashtags
Zoals je hierboven ziet is een hashtag een reeks met woorden met daarvoor een hekje (#). Dit soort hekjes zorgen ervoor dat begrippen worden opgedeeld in verschillende categorieën, zodat ze makkelijker gevonden kunnen worden. Door goed gebruik te maken van hashtags kun je dus makkelijker gevonden worden in Google. Als je dan gevonden wordt, kan dit leiden tot meer likes, meer volgers en wellicht meer klanten!

#wiewatwaar?
Hashtags hebben binnen de verschillende social media kanalen verschillende functies. We hebben de verschillen van LinkedIn, Facebook en Instagram voor je op een rijtje gezet.

#LinkedIn
Een hashtag helpt een gebruiker om content te vinden over een bepaald topic. Als je hashtags toevoegt aan je content is de kans groter dat je ontdekt wordt door andere gebruikers. Inclusief de personen waar je geen connectie mee hebt.

#Facebook
Uit onderzoek is gebleken dat berichten zonder hashtags het beter doen op Facebook dan berichten met hashtags. Maar wat nu? Omdat hashtags geen meerwaarde hebben op Facebook, kun je ze beter achterwege laten. Gebruik ze bijvoorbeeld alleen bij een trending topic of een evenement.

#Instagram
Het gebruik van hashtags op Instagram is een ander verhaal. Instagram wordt steeds meer als inspiratiebron gebruikt. Instagram geeft je de mogelijkheid om 30 hashtags toe te voegen aan je bericht. Leuk, maar niet bepaald noodzakelijk. Wederom geldt hier: gebruik alleen relevante hashtags.

Hashtags zorgen dus voor structuur in je content en vergroten je vindbaarheid. Wil je een groot publiek bereiken? Ga dan vooral door met het gebruik van de hashtags! PS. vergeet onze onderstaande tips niet nog even door te nemen.

#Tips

  • #maakjehashtagsniettelangwantditleestsupervervelend.
  • Voorkom irritaties, gebruik maximaal 2 hashtags.
  • Kies alleen hashtags die relevant zijn met betrekking tot het onderwerp.
  • Plaats je hashtags altijd voor of achter de tekst en dus niet in de tekst. Wanneer je je hashtags gaat #gebruiken in je tekst #zorgt dit voor #erg veel afleiding. 

Meer te ontdekken

Online marketing, juist nu!

Langzaamaan krijgt onze anderhalvemetersamenleving vorm. Bedrijven bereiden zich voor op een eventuele heropening van de kantoren of maken juist plannen om het

Waarom wij dol zijn op Cinemagraphs

Een Cinemagraph is foto waarin een klein deel van het beeld bestaat uit bewegend beeld. De beweging vormt daarbij een naadloze loop,

relevant hashtag