Lijstje: 3 krachtige explanimations

Wij houden van lijstjes! In dit lijstje: een overzicht van 3 krachtige uitlegvideo's. 

In de blog over explanimations legden we het al uit: een explanimation is een krachtig middel om lastige informatie en ingewikkelde processen begrijpelijk te maken. Doordat met een animatievideo op een aansprekende manier uitleg aan een concept wordt gegeven, verwerkt de kijker de informatie sneller en dringt de informatie beter door.

1.     ONVZ: interactieve explanimation

De kredietcrisis is voor economen misschien gesneden koek, maar voor een deel van de doelgroep van zorgverzekeraar ONVZ ging dit niet op. Om de ingewikkelde materie van de kredietcrisis begrijpelijk te maken, ontwikkelde ONVZ daarom een explanimation. Jawel: een video van 11 minuten. Als je je afvraagt of kijkers dan niet allang zijn afgehaakt, heb je het mis: de makers van de video voorkomen dit door de video interactief te maken. Zo houdt ONVZ de aandacht van de kijker vast en bepaalt de kijker zelf waar ze meer over wil weten. Slim opgelost!



2.     InShared legt uit hoe het werkt

Premies, uitbetalingen en een hoop cijfertjes; InShared snapt dat je dat soort informatie een heel stuk duidelijker kunt uitleggen met een animatievideo. Let ook even op de fijne voice-over: die is helder en klinkt vriendelijk. Zo houd je de aandacht vast en weet je zeker dat je video kijkers behoudt.

3.     Mooiland; Toos pakt je bij de hand

In deze blog schonken we al aandacht aan woningcorporatie Mooiland die het ingewikkelde proces van woningacceptatie uitlegt met een explanimation. Ook hier speelt een vriendelijke stem een belangrijke rol in het binden van de kijker. In dit filmpje is gekozen voor een vrouwelijk karakter, Toos, dat je bij de hand pakt en meeneemt in het verhaal. 




Eigen explanimation laten maken?
De explanimation van Mooiland komt trouwens uit onze eigen koker. Wil jij ook een explanimation laten maken voor jouw klanten? Laat het ons weten via het contactformulier; we denken graag met je mee!

Terug