5 interessante online marketing trends voor 2020

Sanne

Sanne

Waar liggen jouw online kansen in 2020? We hebben de belangrijkste trends voor jou op een rijtje gezet. Take it away! 

Trend 1 – Webcare en chatbots
Als je op een website komt, opent er steeds vaker een klein pop-up schermpje waarin een chatbot vraagt of hij je ergens bij kan helpen. Deze slimme robots zijn ingesteld op het beantwoorden van de meest gestelde vragen van je klanten. Een groot voordeel van deze vorm van klantenservice is dat je nu meer tijd hebt voor andere dingen en dat de klant het gevoel heeft dat hij goed geholpen is.

Trend 2 – Voice search
“Hey, Siri wat zijn de onlinemarketingtrends voor 2020?” Je kent het vast wel, voice search, of terwijl het Googelen met je stem. Maar wat kan je daar nou echt mee? We geven je drie belangrijke tips!

  1. Leg de focus op longtail-zoekwoorden

Longtail-zoekwoorden bestaan uit 3 of meer zoekwoorden en zijn vaak gebaseerd op hele specifieke onderwerpen. Hierdoor scoor je sneller en ben je minder afhankelijk van Google’s regeltjes. Dus leg in het vervolg bij het schrijven van je webteksten de focus op specifieke onderwerpen!

  1. Maak een FAQ-pagina

Een FAQ-pagina, oftewel frequently asked questions-pagina, beantwoordt de meest gestelde vragen van klanten. Het neemt natuurlijk een stuk klantenservice weg, maar werkt ook erg goed voor je SEO en vindbaarheid.

  1. Maak gebruik van bedrijfsvermeldingen

Misschien wist je het al maar een bedrijfsvermelding op Google is nodig om gevonden te worden door voice searchers. Zorg er dus voor dat al je gegevens op Google up-to-date zijn zodat je zichtbaar bent voor je (potentiële) klanten.

 

Trend 3 – Mobile design en interactieve content

Mobiel, mobiel, mobiel bijna alles wordt tegenwoordig bekeken op een mobiel. Daarom is het van belang dat je de focus legt op de gebruiksvriendelijkheid van je website. Pas bijvoorbeeld op met te kleine buttons en maak al je teksten goed leesbaar.

Daarnaast speelt interactieve content een steeds grotere rol in de marketingcommunicatie. Interactieve content geeft bezoekers de mogelijkheid om gegevens uit te wisselen met jouw website, waardoor de conversie weer toeneemt! Denk bijvoorbeeld aan winacties en calculators. Bovendien verzamel je zo aardig wat data over je klanten.

 

Trend 4 – Video blijft groeien

Het gebruik van video’s blijft groeien; waar eerder veel geïnvesteerd werd in televisiereclame, worden er nu miljarden besteed aan korte spotjes voor online. Facebook en Google maken het namelijk mogelijk je content te segmenteren op hele specifieke doelgroep.

Daarnaast zien we een groei in het gebruik van drones. Ze worden al een tijdje gebruikt, alleen nu wordt het gebruik van deze vliegende camera’s ook betaalbaarder voor kleinere producties. Let maar op: ook in combinatie met Virtual Reality zien we het gebruik van Drones steeds vaker voorbij komen. Een kleine tip van ons: verdiep je wel even op de regeltjes.

 

Trend 5 – TikTok
Je kunt er niet meer omheen, TikTok. In TikTok is het mogelijk om een video in een loop af te spelen met een passend muziekje, hashtag of filter. Voornamelijk onder de millennials wordt er veel gebruik gemaakt van de app. Dus wil je deze doelgroep bereiken? Dan is het wellicht handig om TikTok mee te nemen in je online marketingstrategie. Hou er wel rekening mee dat de beveiliging van je data bij TikTok (nog) niet zo goed geregeld is.

Hulp nodig bij je de bepaling van jouw strategie? Wij denken graag met je mee!

Meer te ontdekken

Online marketing, juist nu!

Langzaamaan krijgt onze anderhalvemetersamenleving vorm. Bedrijven bereiden zich voor op een eventuele heropening van de kantoren of maken juist plannen om het

Waarom wij dol zijn op Cinemagraphs

Een Cinemagraph is foto waarin een klein deel van het beeld bestaat uit bewegend beeld. De beweging vormt daarbij een naadloze loop,

OnlineMarketingTrends