Volg ons:

20 wordt het nieuwe 100

Ilone Hansman

Ilone Hansman

Marktplaats, ZooPlus en Salesforce, allemaal bestaan ze dit jaar 20 jaar. Zonder ons qua grootte met deze partijen te willen meten: wij scharen ons op 1 september 2019 ook in dat rijtje! In 1999 – we spreken hier over de vorige eeuw – werd HFCM opgericht.

Het was een bijzonder jaar. Willem Alexander ontmoette onze koningin, de millenniumbug werd gevreesd en op tv maakten we kennis met een nieuw fenomeen: Big Brother. Het was de tijd van de boy- en girlbands. We belden massaal met een Nokia 3210. En konden hierop al een beetje internetten. Maar toen de eerste smartphones met camera op de markt kwamen, gingen we helemaal los! Op het web zochten we met Ilse, Zoek, Search en Vindex, data op. En het eerste interactieve speelgoed werd gelanceerd: de Tamagotchie en de Furby. 

Kortom, het was het begin van een tijd waarin dingen razendsnel kwamen en gingen, om als 2.0 versies weer terug te komen. Die snelheid waarmee nieuwe technologieën hun intrede deden en de impact die zij hadden de afgelopen 20 jaar, waren al bijna onvoorstelbaar. Bedrijven die startten in 1999 hebben zich steeds moeten aanpassen, om bestaansrecht te behouden. 

En nu staan we aan de vooravond van een tijd waarin snelheid van verandering exponentieel gaat toenemen. Nog sneller, nog meer impact. Ga er maar aan staan. Die boodschap is bij HFCM de afgelopen jaren goed binnengekomen. Bezig zijn maar niet precies weten waar uit te komen, flexibel zijn, constant open staan en weer herzien, vaste patronen loslaten. En bovenal: nieuwsgierig zijn en kansen zien met alles wat er op ons af komt. Wij wachten met smart tot er weer nieuwe technologie beschikbaar komt die we in ons werk kunnen gebruiken. De gezichtsherkenning die in bijvoorbeeld Snapchat filters gebruikt wordt, zouden we graag in After Effects terugzien. En we gaan maar wat graag onze 3D animaties maken, terwijl we er met een virtual reality headset op, tussendoor lopen.

We zijn reuzebenieuwd hoe gevestigde bedrijven zich de komende 20 jaar gaan ontwikkelen.
En of 20-jaar-bestaan nog zo ‘gemakkelijk’ is als de afgelopen 2 decennia. Of is 20 jaar straks het nieuwe 100 jaar? Hmmm….‘Koninklijke HFCM’, klinkt eigenlijk best goed 😉

Meer te ontdekken

20 wordt het nieuwe 100

Marktplaats, ZooPlus en Salesforce, allemaal bestaan ze dit jaar 20 jaar. Zonder ons qua grootte met deze partijen te willen meten: wij scharen ons op

Geef een reactie

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Welkom terug.

Deze login is speciaal voor het personeel van HFCM ontwikkeld.

Mijn HFCM

Login op je account